Zondag 6 augustus - Reisverslag uit Reghin, Roemenië van Evangelie Gemeente Houten - WaarBenJij.nu Zondag 6 augustus - Reisverslag uit Reghin, Roemenië van Evangelie Gemeente Houten - WaarBenJij.nu

Zondag 6 augustus

Door: Febe

Blijf op de hoogte en volg Evangelie Gemeente

06 Augustus 2023 | Roemenië, Reghin

Vandaag konden we lekker uitslapen, we hadden en vrije middag en begonnen om half 11 met een dienst in ons huisje zelf. In de dienst vertelde Janko en Annique over hun leven en hun leven met God, ook zongen we wat liederen. Ook deden Rhodé, Salomé en Mirthe voor ons een dans op een liedje van Make Some Noise Kids.

Na de dienst hebben een paar van ons thuis gelunched, de rest liep naar de Lidl toe om hier overheerlijke warme en goedkope broodjes te halen, en andere versnaperingen in te slaan. Het plan was ook nog om hierna naar het zwembad te gaan, maar helaas was het niet zo mooi weer en ging dat dus niet door. Wel hebben we een film gekeken.

Om 6 uur begon de kerkdienst van Atilla in Apalina. De kerk was een typische Gypsy kerkdienst, met keiharde volksmuziek gezongen door 3 mannen vooraan in de zaal. Toen de muziek aanging schrokken we ons allemaal rot door het volume (welgemeten 93 decibel vanaf de 3e rij), het geluid dat deze mannen produceerde was echt nog nooit vertoond zo hard, maar blijkbaar was dit normaal hier, er sliep zelfs een kind doorheen op de rij voor ons. Atilla gaf een preek, en Jan, Lynn, Rosalie, Jara en Janko hebben nog 2 Engelse liederen gezongen. Na het afwassen hebben Johan en Hugo een legendarisch duel gehad met theedoeken, Hugo is wat flinke verwondingen opgelopen, Johan was toch beduidend de betere. Maar Hugo heeft hard gestreden, helaas was dat niet genoeg. Na deze ultieme strijd zijn we het volgende deel van onze filmserie gaan kijken, die terwijl ik dit schrijf nog gaande is. De kijkers haken omstebeurt af en duiken heerlijk hun bed in.

• 07 Augustus 2023 - 11:22

Manuel :

Fijn dat de pikorde weer is vastgesteld [e-1f61c]

• 07 Augustus 2023 - 21:38

Antoinette :

Klinkt als een prima weekend! Uitrusten en opladen voor de nieuwe week.

En hoe gaat het met de theedoek? [e-1f601][e-1f601]