Zaterdag 5 augustus - Reisverslag uit Lacu Roşu, Roemenië van Evangelie Gemeente Houten - WaarBenJij.nu Zaterdag 5 augustus - Reisverslag uit Lacu Roşu, Roemenië van Evangelie Gemeente Houten - WaarBenJij.nu

Zaterdag 5 augustus

Door: Stefan

Blijf op de hoogte en volg Evangelie Gemeente

05 Augustus 2023 | Roemenië, Lacu Roşu

Na een drukke week is het nu eindelijk tijd voor een ontspannen weekend. Vandaag konden we aardig uitslapen en zijn we na een goed ontbijt vertrokken voor een ruim twee uur durende rit naar natuurgebied Lacu Rosu. Onderweg hebben we met elkaar nagedacht over geloofstwijfel en hoe we daar mee om gaan. Ook werden we even opgeschrikt door een Roemeense NL-alert over een beer die in de buurt gesignaleerd was.

Eenmaal aangekomen zijn we eerst langs de souvenirshops aan de kant van de weg gegaan.

Vervolgens zijn we even wezen afkoelen bij het naastgelegen beekje, om vervolgens een mooie wandeling door het natuurgebied te gaan maken.

En met Jan als gids kan er weinig fout gaan... toch?

Nouja hoe dan ook, het was een mooie wandeling langs bergen, beekjes en boerderijen; waar we allemaal twee keer langs gelopen zijn. Hoe dat precies fout kon gaan moet u maar even aan Jan zelf vragen[e-1f61c]

Daarna hebben we heerlijk gegeten in een restaurant in de buurt van het natuurgebied. Waarna we weer twee uur terug moesten rijden. Een goed moment om alle herinneringen en verhalen van de afgelopen week te verwerken.

Opvallend zijn de wegen en de weggebruikers hier. Veel eenbaans 90km/u wegen waar inhalen gewoon is toegestaan, en dat terwijl er ook nog fietsers op diezelfde weg rijden. Maar gelukkig is dat allemaal goed gegaan (behalve dan die boterham met jam aan de andere kant van de weg...[e-1f408][e-1f699]).

• 09 Augustus 2023 - 10:00

Susanne :